Symbol:
720

Wydział:
Wydział Inwestycji, Gospodarki Odpadami i Rolnictwa

Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych art. 40 ust.1, 2, pkt. 2, ust. 5, 11, 13, 13a oraz art. 40 ust.1, 2, pkt. 1, ust. 3, 4, 11, 13 i 15 (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1693; zm.: Dz. U. z 2022 r. poz. 1768, poz. 1783 i poz. 2185)
2.Uchwała nr XIX/138/19 Rady Miejskiej w Aleksandrowie Łódzkim z dnia 19 grudnia 2019r. w sprawie określenia stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego (Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego z 2020.77)
3.Kodeks Postępowania Administracyjnego, art. 104 i 107 (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000; zm.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2185)


Opłaty:
Zwolnione od opłat

Termin odpowiedzi:
Do 30 dni

Jednostka odpowiadająca:
Wydział Inwestycji, Gospodarki Odpadami i Rolnictwa - Anna Kwasowiec - Plac Kościuszki 4 pok. 6

Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Burmistrza Aleksandrowa Łódzkiego, złożone w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania

Uwagi:
W przypadku gdy w imieniu wnioskodawcy - inwestora występuje pełnomocnik należy załączyć dokument pełnomocnictwa lub potwierdzony za zgodność z oryginałem odpis pełnomocnictwa, załączając do każdego dokumentu/odpisu pełnomocnictwa dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00zł na konto Urzędu Miejskiego w Aleksandrowie Łódzkim.
W przypadku gdy wnioskodawcą-inwestorem jest osoba prawna należy załączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię KRS.


Dokumenty
  • Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1: 1000 lub 1: 500 (oryginał mapy z projektu budowlanego), z zaznaczeniem powierzchni granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego.

  • Zatwierdzony przez zarządcę drogi, następnie przez Naczelnika Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Zgierzu, ul. Długa 49 projekt organizacji ruchu w przypadku dróg gminnych, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych. Projekt organizacji ruchu związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym powinien określać sposób zabezpieczenia robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego. W przypadku dróg niepublicznych projekt organizacji ruchu zatwierdzany jest tylko przez zarządcę drogi.

  • Kserokopię decyzji/uzgodnienia lokalizacyjnej/lokalizacyjnego wydanej/wydanego przez zarządcę drogi.

  • Kserokopię ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym; zgłoszenia budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno – budowlanej lub potwierdzenia przez gestora sieci, zamiaru budowy przyłącza zgodnie z art. 29a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.)